الجمعة، 6 يوليو 2012

يا بابا انا عايزة فانوس

يا بابا انا عايزة فانوس


كل اما اشوف طفل ماسك فانوس افتكر ايام زمان

ايام اما كنت بقول يا بابا انا عايزه فانوس

انا وصغيره كنت بعرف ان رمضان قرب

من الزينة اللى بتكون فى الشوراع

من الفانوس الجديد بتاعى

بس دلوقتى انا كبرت وبطلت اجيب فانوس

فانوس رمضان اساسى ومهم عند كل طفل

وتعالوووووو نشوف صور الفوانيس






دول كان عندى زيهم كلهم





وحوي يا وحوي
أياحة
روحت يا شعبان
وحوينا الدار جيت يا رمضان




هل هلالك و البدر أهوه بان
يالا الغفار
شهر مبارك و بقاله زمان
يالا الغفار
شهر مبارك و بقاله زمان
محلا نهارك بالخير مليان
وحوي يا وحوي
أياحة
روحت يا شعبان
وحوينا الدار جيت يا رمضان


جيت في جمالك سقفوا يا عيال
يالا الغفار
محلا صيامك فيه صحة و عال
يالا الغفار
محلا صيامك فيه صحة و عال
نفدي و صاللك بالروح و المال
وحوي يا وحوي
أياحة
روحت يا شعبان
وحوينا الدار جيت يا رمضان



طول ما نشوفك قلبنا فرحان
يالا الغفار
يكتر خيرك أشكال و ألوان
يالا الغفار
يكتر خيرك أشكال و ألوان
بكرة في عيدك نلبس فستان
وحوي يا وحوي
أياحة
روحت يا شعبان
وحوينا الدار جيت يا رمضان

هاتي فانوسك ياختي يا إحسان
يالا الغفار
أه يا ننوسك في ليالي رمضان
يالا الغفار
أه يا ننوسك في ليالي رمضان
ماما تبوسك و باباكي كمان
وحوي يا وحوي
أياحة
روحت يا شعبان
وحوينا الدار جيت يا رمضان









ودول مجموعه فوانيس












اما ده اقدم فانوس انا شوفته



























ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق